Od czasu do czasu lubię przeczytać dobrą książkę w tematyce marketingowej lub okołomarketingowej. Uważam, że nieco teorii pomaga doskonalić warsztat, odświeżyć posiadaną wiedzę oraz naturalnie wzbogacić w nową wiedzę. Co dobrego tym razem wpadło w moje ręce?
Model StoryBrand. Innowacyjny pomysł na budowanie wizerunku?
Model StoryBrand to książka Donalda Millera. Jest to postać raczej dość znana osobom, które są związane z branżą marketingową, w szczególności jeśli chodzi o content marketing lub copywriting. Co tym razem przygotował pisarz? Model StoryBrand to niemalże książka-poradnik. Ta publikacja punkt po punkcie, krok po kroku pokazuje, w jaki sposób najefektywniej jest prowadzić działania marketingowe w swojej firmie. I model ten sprawdzi się zarówno w małej firmie, jak i dużej korporacji.
Książka jest dość krótka, zwięzła, a jej treść to skondensowana porcja wartościowych informacji. Podczas czytania robiłam z niej notatki, serio! Zawiera mnóstwo porad i trików, także dość powszechnie powielane błędy w komunikacji z klientem. Jakie na przykład? Choćby to, że zazwyczaj firma stawia siebie w roli bohatera. A to klient powinien być bohaterem naszej opowieści. Ty, jako właściciel firmy dostarczasz produkt lub usługę, która ma pomóc mu uporać się z jakimś problemem. Tylko tyle i aż tyle.
Co poza głównym tematem?
W książce zawartych jest mnóstwo praktycznych porad i przykładów skutecznych działań marketingowych. Autor pokusił się o listę rzeczy, które powinien zawierać dobry email, informacje o tym, czego absolutnie nie warto pisać na swojej stronie internetowej. Podał także całkiem sporo pomysłów na działania email marketingowe. Ba! Krótki rozdział poświęcił nawet onboardingowi i empoyer brandingowi. Kopalnia wiedzy, po którą polecam sięgnąć!
Moja ocena: ★★★★★★★★☆☆
Jeśli chcesz wesprzeć moją działalność na blogu, postaw mi wirtualną kawę. Przecież wiadomo, że kawa i książki to duet doskonały. Dziękuję za Twoje wsparcie!
Pingback:Jak dobrze pisać? Ucz się od najlepszych! – Kozacka Czytelnia